Tuesday, 17 April 2012

Kita semua manusia biasa..

kadang2 aku rasa mcm aku ada buat dosa bsr sgt2 smpai semua org buat aku mcm ni..
aku rasa aku tersisih..
bila dorg perlu je dorg cari aku..
bila x perlu dorg lupa aku..
aku ada buat slah ke..
urmm..mybe aku x pnting bg dorg..
dorg pk prasaan aku ni x pnting..
kdang2 aku cuba utk hapuskan prasaan ini..
xpi x mmpu..
kdang2 aku cbew ingatkan diri aku..
bhawa semua ni adalah mainan perasaan aku sendiri..
tapi kenapa tiap kali aku berfikir aku rasa diri aku terlalu bodoh sgt..
kenapa??
aku hina ke di mata korang??
urmm...aku kecewa..tapi aku cuba utk buang perasaan tu..
aku cuba ingatkan bahawa mereka penting...
aku cuba ingat kan bahawa mereka tu adalah teman bagi ku..
tapi x semua perkara kita blh jadikan teman..
mungkin aku ni teruk..
x sekepala dgn dorg..
mgkin aku ni terlalu hina kat dorg smpai mcm ni dorg buat aku..
kdang2 aku sedih..
skit hati...
nak menangis..
tapi aku cuba than dgn gelak tawa dan senyuman aku...
snyuman aku x palsu..
x tipu...ia adalah senyuman yg ikhls...
aku sedar sapa aku..
pemalas...poyo...x sealim dorg semua...tapi aku ada maruah diri aku..
aku cuba ingatkan aku bahawa mereka semua Allah anugerahkan kat aku sebagai permata yg tidak ternilai...
aku cuba lakukan yg terbaik buat kita..tapi aku x mampu..
aku cuba ubah diri aku..
tapi aku x mmpu..
mgkin ini perasaan aku je..
mungkin ini mainan minda aku je...
mungkin ini khayalan aku je..
mungkin ini permainan syaitan..
mungkin ini ego aku je..
dan aku cuba tabahkan hati aku utk mak dan ayh..
aku cuba kuatkan diri aku..
aku cuba lembutkan jiwa aku di saat aku sedang bahagia dlm kesedihan..
aku cuba demi Allah...
aku cuba berusaha utk jadi terbaik buat mereka..
seandainya dorg tahu aku syg sgt100000x kat dorg...
seandainya dorg tahu aku rindu sgt1000000x kat dorg...
seandainya dorg tahu aku tggu teguran dorg...
seandainya dorg tahu aku cintakan dorg mcm aku cintakan adik2 aku...
tapi sygnya...dorg x prnh tahu dan x prnh amik tahu...
sygkan???
kenapa lah aku harus berfikiran begini??
kenapa??maafkan aku...tiap manusia x lari dari kesalahan..
maafkan aku sebab x jdi yg terbaik buat korg..
maafkan aku sebab x mmpu nk memenuhi permintaan korg..
maafkan aku kalau aku dah x mmpu lg nk berbaik lg dgn korg..
maafkan aku kalau aku dah x dpt lg maafkan korg...
maafkan aku kalau aku dah x lg fikirkan korg...
aku sedih...sumpah aku sedih....
hal ni buat aku stress....
stress sgt2...tapi aku cuba tabahkan hati demi mak dan ayh...

^ - ^ 
# x pyh nak sedih sgt lh kn #

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum !!
Awak2 semua da baca entry terbaru eyka ke?macam mana ok x?
kalau awak2 ada apa2 soalan atau komen,boleh la tinggalkan dikotak bawah ni!
terima kasih ye..