Tuesday, 27 November 2012

Ujian Dan Dugaan

assalammualaikum..
hye peppss..

tgk tajuk..tgk aku...tgk tajuk lagi..then aku berfikir..
betul ke ni story tok entry kali ni??
hehehe..betul la..

dalam hidup ni byk ujian dan dugaan yg dtg..
mungkin utk sesetengah org jrg mendapat ujian dari Allah..
ada sesetengah org selalu di timpa ujian dari Allah..
tapi ingat..x semua insan yg di pilih oleh Allah yg dapat ujian dariNYA..

Allah bagi kita ujian tanda DIA syg dan DIA nak kita sentiasa ingat padaNYA..
dia tahu kita mampu dan kuat utk harungi segala ujian dan dugaan yg diberikan...
**mcm ustazah da aku ni haa..hehe...ikhlas tw..heheh*

sebenarnya...aku belajar sendiri dari pengalaman..
masa kita ditimpa ujian x semua org yg rapat dan selalu ngn kita akan bersama2 harungi ujian tu..
**betul x???cuba fikit balik**
kdg2 org yg kita paling rapat pun xnk bersama2 membantu utk harungi ujian itu...

jadi kita perlu kuat dan tabah...
don't make a stupid decision..just be strong and think positive...

masalah family,masalah kewangan...masalah kesihatan dan masalah cinta..
sentiasa berpusing2 dalam hidup kita kan??
kdg2 kita sendiri terfikir kenapa semua ni terjadi pada aku...
aku pun mcm tu...
mmg kdg2 aku berfkir..
tapi akhirnya aku dpt jwpn..
aku tahu daripada ujian tu la kita dpt pengajaran dan pengalaman dalam hidup supaya kita menjadi insan yg lebih baik dan cemerlang..

sekarang pun aku sedang di uji...
mmg sgt kuat ujian yg di beri..dan aku rasa nak menjerit dan luahkan segala2nya pada org2 yg rapat ngn aku..





tapi aku x mmpu..dan aku sdr mereka xkan dpt membantu aku..
termasuk lah kawan rapat dan bf aku sendiri..
aku sndiri x prnh ceritakan masalah aku kat dorg..
sbb aku xnk peningkan kepala mereka dgn masalah aku ni..
aku tahu mereka pun ada mslh mereka sndri...
so...lebih baek aku simpan dan pendam je..
**bodo kan aku??**
urmmm..x bodo sebenarnya...bg aku masalah kita x perlu bg twu org lain selain daripada parent and suami kita je...**bagi aku laa*...

aku akan sorokkan mslh2 aku tu dgn senyuman dan gelak tawa..
walaupun masalah tu pahit dan sakit utk di telan dan di kaburi dgn gelak tawa tapi aku ttp kuat...
aku tahu aku mesti bole harungi segala2 nya dgn tabah...


penat sebenar nya simpan ni,aku twu...aku dpt rsekan nye...
tapi lama2 kita akan biasa...

urmmm...lega rasanya...
okay...
done....
thanks yaa!!
last from me.. 
^_^



okay..bubye...
muaahhhxxx....
see u again...daaaa!!



No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum !!
Awak2 semua da baca entry terbaru eyka ke?macam mana ok x?
kalau awak2 ada apa2 soalan atau komen,boleh la tinggalkan dikotak bawah ni!
terima kasih ye..