Thursday, 6 June 2013

Tips Penjagaan Bibir

assalammualaikum readers..
how are u??
aku baru balik dari rumah mak usu,belajar buat red velvet cake..nnti aku kongsikan ea resepinya..hehe..
skrg nak cerita pasal penjagaan bibir..
haaaa..bg sesiapa yg berminat dan ingin tahu boleh teruskan membaca...
sapa yg x berminat tu xkanlah aku nak paksa kan??baca entri aku yg lain ye..dan jgn lupa tgglkan komen anda..hehehe..

bibir merupakan bahagian yg sering menjadi tumpuan..lagi2 bila kita senyum..betul x readers??
daripada senyuman tu lah yg akan membuat seseorg tu judge kita dan dpt mengenali kita..
oleh itu..tips2 penjagaan bibir perlu dipratikkan selalu agr bibir kita lebih menawan dan seksi..
cehhhh..mcm buat karangan pulak rasanya..hahaha..



di sini aku ada beberapa tips penjagaan bibir..jom kita tgk satu persatu ok??


 Bibir Merekah

 Minum air kelapa muda yang telah dicampurkan dengan kuning telur dan sedikit madu lebah,amalkan setiap hari dan lihatlah hasilnya!!!

 Bibir Merah Semulajadi

 Sapukan sedikit madu lebah di bibir semasa tidur,amalkan setiap hari..

Menghilangkan Lebam Di Bibir

 Amik halia yg ditumbuk lumat sehingga halia tersebut mengeluarkan air,then sapukan pada bibir korang setiap hari sebelum tidur..biarkan ia kering dgn sendiri..

Memerahkan Bibir Yang Hitam

 Ambil 3 helai daun sirih,then rendam di dalam air biasa sekejap..then perah daun sirih tersebut sehingga mengeluarkan air berwarna merah..kemudian sapu pada bibir sebelum tidur..amalkan selalu..InsyaAllah apa yg dihajati berhasil..

okay..itu dia sedikit tips yg aku dapat..nnti aku akan update resepi red velvet cake ni ea!!



nampak sedap kan?heheh..memang lah sedap..eyka bljr drpd sifu tau..jgn main2..hehehe..
nnti eyka update pasal ni pulak k..

untuk tips penjagaan bibir ni korang bole cube kalau nak cube..hehe..kalau x jadi jgn marah eyka..
kita hnye berusaha,Tuhan yg menentukannya..hehhee..
good luck korang!!!see u..bubye..xoxo..eyka!!

4 comments:

  1. sekrg sush nak cari sirih, lagi2 bila ddk bandr

    wah mcm sedp je red velvet cake ni ;)

    ReplyDelete
  2. wahh.. red velvet kot... bestnya..

    nati share tau resepi... terliur lak ase.. hehee

    ReplyDelete
  3. sedapnyeeee..... >.< selalu beli yg dah siap je..lepas ni nak buat sendiri lah

    ReplyDelete
  4. pernah guna madu n halia tp ttap sama je.

    puncanya dulu sy guna lip balm jenama AVON.huhu.
    tak sesuai dgn bibir saya.skrg nmpak mcm lebam je.

    ReplyDelete

Assalammualaikum !!
Awak2 semua da baca entry terbaru eyka ke?macam mana ok x?
kalau awak2 ada apa2 soalan atau komen,boleh la tinggalkan dikotak bawah ni!
terima kasih ye..