Wednesday 20 June 2012

Ceritera Pangkor Island Part 3

heyyypepppss!!
jom smbg cerita kita...

soryy lh..
eyka mls update psl ni sbnrnye...
sbb pnjg sgt...

heheheh...
ni nak mula dgn last day at pangkor island..
perasaan sedih menyelubungi diri..
hahahah..
pdhal je...
xdew lh sedih sgt kan??
hahahha...

ni gmbr sekitar hotel..
pagi2 ni..
pkul 7 pagi..
hahaha..
awalkan aku bgn??
sbb pgi tuu nak g mndi kolam..
wajib!!!!!!!!

haahha...
tgk lh pic sktr htl..



bilik aku menghadap blik resort sebelah..
nme resort sebelah ni..
x slh flora resort..
penuh ngn flora jee...hehehe..




heeee...
ni je mmpu amk..
hehehhe...

sesi2 photoshoot last but not least di pulau pangkor..














ni plak gmbr kat jeti..
sementara tggu boat smpai..
dew mse kn..
bosan nk tggu..
apew lgi...
shoot lgi..
hahahah...
















memori pokok kelapa..hahahha




jgn main2 kau pangkor pown dew kopitiam tw..haahah







g beg x brt...n beg ckit..
balik beg brt gler n byk..sbb brg2 shopping di pangkor..
mne x nye aku n mak rmbg mate..ahahhaa...




okay...
pas tggu x lebih 15 minit..
ferry pown smpai..
perhhh..
org yg bru nak g brcti kt pangkor rmai derr...
hhahah..
mklm lh..cuti kan??
hehehe..

smpai mse nye utk say BUBYE TO PANGKOR ISLAND!!
ade rezeki jmpe lagi..
huhuhuhu..
sedih nye...
=(


then dlm ferry tu..
berlaku 1 petengkaran..
aku x twu antre cpew ngn cpew la kn??
sbb kt blkg..
aku kt dpn..
hehehe...
aku dgr pmpn tuu kata.."bodoh,bodoh"
kuat giler..perhhh..serius x malu..dah lah melayu..
perempuan plak tuu..
malu lh ckit ngn pelancong yg lain..
ni x..terjrit2...x malu btl..
heheh...


setelah lebih 20 mnit dlm ferry..
smpai lh kt jeti lumut..


ayah parking kereta kt sini..


kat bangunan yg wrne putih tuu..
17 rggt kot x slh aku parking tuu..
murah lh..save bajet...

hehehehe...
then dlm perjalanan nk balik kl aku ajk ayh g MARINA ISLAND..
hahh..nk twu marina island tuu apew..
marina island tuu pulau ciptaan manusia kt lumut ni..
cantik dan bru buat...
pulau tuu sknk bru nak membangun..

xpi dlm perjalanan aku terjmpe battleship kat tepi laut...
besar...cantik dan msih kkuh..
hahaha...bkn battleship yg filem tuu tw..
hahaha...

cuba tgk...
taaadaaaa!!!



sebenarnya ia muzium battleship...hahaha..
muzium..sme mcm filem battleship tuu...
tapi aku x msuk lahh..
nk kjr mse g marina island..hehehehe...







next...
WELCOME TO MARINA ISLAND...


ni dyew marina island..
aku x byk shoot kt sni..
sbb sblh knn ni ade jeti..
rmai sgt org..
malu derr nak snap gmbr...
snap pun srok2..

cantik kan marina island ni..
wlaupun buatan mnusia..
heheeh...


ni pemandangan wktu msuk marina island..
waktu tuu aku x smpt snap pic jmbtn dyew...
jmbtn dyew mcm kt ptrjye tuuu..
cantikkk..



bot ni lah org kaya2 selalu naik..
bot ni kan ade bilik dan boleh belayar sendri..
heheh..
mhal bot ni derr..
x mmpu awookk nk mmbelinye..
hahahha..



ni pemandagan kt tepi jeti..
kt blkg ni adew jeti kompleks..
adew lh kdai mkn..
wyg...mcd...secret recipe..n bla bla bla lah kan..
bsr jgk lh...



sempat lagi tuuu..
hahahhaha..
bertmbh gmuk derr...

okay..pas marina island kami teruskan perjalanan pulang ke KL..


now..time to say BUBYE MARINA ISLAND...BUBYE PERAK...
sedih dan sayu..xpi kenangan ni x blh di lupakan smpai bila2..
the best island with best memories..
^_^

owhhh..trlupa..
saya ade beli ole2 utk kawan2 saya...
utk mai,atien,fara and wanie..
nnti saya bagi awk semua kt jb yew...

ni dew lh snap gmbr ckit.
gmbr ole2 tok bg mmbe..fmly...sdre mara..
xpi byk x dpt tgkp lgi..
sbb dh ddk dlm peti ais..
hahahah..


ni dyew...
ni je mmpu beli...
hehehe...
x byk pown..
yg ats kotak kecik tuuu hiasan..
comel kn??
first2 aku msuk kdai tuu aku usya je bnde tuu..
last2 aku rmbt jgk..hahaha



hahh..nmpk x bju pangkor...
adew aku pnyer..ayh nyer..
adk2 nyer..mak pnyer je x ltk..mak xnk..
hehehe...





ni kicain..
**btl ke aku eja ni*
hentam lah kan..
cantik kan..
x mhal pown bnde ni..
hehehehe...
semua aku yg plih..
xpi adik2 aku kebas..
kuang hsam..


ni dyew hiasan comel tdi tuu..
dlm tuu adew cengkerang kcik..
comel sgt..
hehehe...


ni mknn...
semua murah2 mknn ni..
de yg 5 bgks 10 rggt..
dew yg 7 bngks 10 rggt..
gler x beli..
hahhaa..
ni adew lg dlm peti ais..
ikan masin lah...
hahah..
ni semuaa mak pnyer..hahaha..


sebelah kiri tuu ikan bilis..
sebelah kanan ikan tmban..
hehehe..
nk twu x wktu aku plih ikan tmbm ngn mak..
ade 5 kategori ikan tmbn..
pertama..bpk ikan tmbn...kedua...anak ikn tmbn..
ketiga..moyang ikan tmbn...keempat..cucu ikn tmbn..
kelima ccit ikan tmbn pun adew...hhahahaha...
hahaha..aku tergelak2 ngn mak n adik2 aku..
hahhaa..klkr gler..

harge ikan blis ikt tmbg..sekilo 32 rggt..ni mak beli setengah kilo..
ikan tmbn plak ikat saiz..
yg aku nye ni ccu ikn tmbn..
hahahah...
tmbg jgk..sekilo 33 rggt...
hahaha...

kalau bpk tmbn sekilo 45 rggt..
hahahaha...
klkr lh blew ingt balik...


okay...done with ceritera pangkor island..
finally i've done..
hahahha...


thousand thanks to daddy...mummy..
sbb bwak ktwg g beautiful island..
i will never forget that memories that our create..

hopefully kita akn smpai lagi..
mak kata cti sem 3 plak nk g langkawi..
hahhhaaha...
in plan..
insyaAllah...
ade rezeki smpai di langkawi island..
hehehe..
pulau yg coklat murah tuuu..


okay..penat!!
bubye pangkor island..
bubye geng..
thnks for read ceritera pangkor island..
bubye!!!
see yaaa....



No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum !!
Awak2 semua da baca entry terbaru eyka ke?macam mana ok x?
kalau awak2 ada apa2 soalan atau komen,boleh la tinggalkan dikotak bawah ni!
terima kasih ye..