Saturday 15 September 2012

Trip To Sibu Island ( Best Moment With Dup3a & Bup3 )

assalammualaikum..
hye..
rindu eyka x blog??
hehehe..
haa....
ni nak crte psal trip kls aku ngn abg2 n kakak2 bup3 ke sibu island selama 3 hari 2 malam pada 7,8, dan 9 september yg lepas...
sebenarnye trip byk buat aku happy dan bhgia...
rase semua tension hilang..
termasuk msalah2 yg aku alamu semua nye aku rse hilang saat jejaknya kaki aku kat sibu island...
urmmm...

mula2 aku rse tkt x best g sne..
xpi semua nye berubah bila aku tgk air laut biru dan dapat rse desiran angin di sne...
lupe semua masalah aku kat poli dan rumah...termasuk hal peribadi aku tuu..


1st day

kami bergerak dari poli dalam pkul 7.30 pagi...pagi2 lagi aku da dari rumah pukul 6 pg..
sorg2...dalam gelap2 tu..wuuu..rse menyeramkan...xpi trpkse jln jgk...sbb miss kata 6.15 kne adew kt poli da..lps tu aku singgah rumah dieja..grk ngn dorg sme2....then smpai je kat poli aku bkfst then trus grk...
smpai kat jeti tanjung leman tu dalam pkul 1.30(ehh...lebih ckit la...)then tggu boat amik then dalam 5 mnit boat smpai...lps tu naek boat dlm 25 mnit smpai da kt pulau sibu...first impresion aku trhadap pulau sibu..mcm x seronok,sunyi dan sepi...then impression aku trus hilang lepas aku buat aktiviti pertama water confident lepas LDK 1 dijalan...hari pertama aktiviti tu sgt2 best...selain water confident aku buat aktiviti kayak...best giler...aku rse bhgie dan tenang...aku rse hubungan aku ngn bdak kls dan kakak2 n abg2 BUP3 makin rapat...dorg semua sporting hbis...then hri pertama tu tghri kitaorg mkn nsi...mknn n lauk die sdp la...x dew lah truk sgt...mlah mskn die sume sdp2...hehhe..aku mkn la...xpi xdew lh tmbh..hehe..xdew selera sgt..xpi aku cume haus je..hehhe...mlm tu plak tido kat khemah ngn fara,dieja,shida n pieka..best tido dlam khemah...di layan mcm princess oleh lecterur2 n mmbe2 lelaki..bdak lelaki kena jaga malam...hehhe...

2st day

hari kedue kitaorg kena bgun pagi then senaman...



lps tu g siapkn persiapan utk LDK aku....akitiviti yg kitaorg buat have fun giler2..kelakar tgk org pusing2 sbyk 7 kali lps tu lari senget2...kelakar giler..rse nk guling2 kat ats pasir tu..haha..lps tu tgk dorg buat baju seragam dgn gunekan surat khabar...comel sgt..hehhehe....then..hbis aktiviti tu kitaorg g snorkelling kat pulau sibu kukus...



syok giler snorkelling selama 4 jam tu...coral n ikan2 kat situ semua cantik2 belaka...rase mcm tgk kat aquarium...lps tu bgi ika mkn semua lalu kat bdan kita..rse ikan2 tu lalu..lps tu aku dpt tgk landak laut n dpt pgg gamat laut..eeee..geli..bdan gamat tu keluar getah...hehhe..xpi tipu..cantik sungguh ciptaan Allah di dasar lautan tu...very2 beatiful...









after snorkelling semua penat..hahaha..xpi ptg tu lepas LDK 4 adew aktiviti boating..kitaorg blja mcm mana nak handle boat...jenis2 enjin boat....mlm tu aku tido ngn lena skli...sbb pnt..hehehhe..












last day

last day kitaorg memancing..xpi sekor ikan pun x dpt..sbb yg adew ikan kecik2 je...umpan nye besar sgt...lps aktiviti tu siap2 trus blik...lps dari tu aku rse akn rindu pulau sibu..n rse nk g lagi....kalau adew rzki aku nk g ngn fmly...harap2 bole la...tmpt tu adew lah best in my moment..kt situ aku da lupekn sesuatu...aku tgglkn semua kenangan tu terkubur kat pulau sibu sbb aku xnk ingt semuanye lgi...urmmm...hehe..okay la...just ni crte aku...jom usya gmbr2 mse nak balik ke pasir gudang!!
























bubye sibu island...we will gonna miss u...
next time saya akn dtg lagi...but just for snorkelling..hehehehe..ok...bubye!!=)







No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum !!
Awak2 semua da baca entry terbaru eyka ke?macam mana ok x?
kalau awak2 ada apa2 soalan atau komen,boleh la tinggalkan dikotak bawah ni!
terima kasih ye..