Friday 5 October 2012

Trip to Tropical Village & Zenxin Farm

assalammualaikum..
hye uolllsss...
sory lme x update blog ni..
berhabuk kan???*tiup2 habuk tu*..
batuk2 tw eyka tiup habuk kat blog ni..
hehehe...

sebenarnya aku busy ngn assgmnt,trip ke luar dan presentation..
sbb tu la x smpt nak update blog..
urmmm...okay..
last week aku n class ade presentation individu di Tropical Village di Ayer Hitam,Johor..*johor je pun...x la smpai ke lua ngre...*hahha...
haaa...nak twu aku present apew yg ade kat sne??!!!
jeng...jeng...jeng!!!!!!!!*dup dap dup dap dup dap*..
excited x nak twu??hehehhee...
jom check it out!!


haa...ade klcc..



ade a'famosa...



ade Pisa Tower of Italy..



ade Tembok Besar China..





ade cinta sejati antara Shah Jehan dan Mumtaz iaitu Taj Mahal..


ade Eiffel Tower of Paris..* da smpai Paris kau*..haha





ade Pyramid of Mesir...


ade Windmill Tower of Holland..



haa...ni yg paling penting...dari Holland ke Hollywood...dekat je..x smpai 5 minit...hahhaaha...

sebenarnya Tropical Village ni merupakan satu tempat yg penuh dengan replika2 bangunan yg kat ats ni...
byk lagi yg ade selain dari gmbr2 di ats ni...
cuma x smpt nak snap je..
ade singapore(bentuk singa)..ade New York(bentuk aku x knl la...)hehehe...ade mcm2 la..
yg penting tempat die mmg rse mcm kat lua ngre...
hehehehe...terbaek la Malaysia...
bole tiru gaya Overseas punyer la..haaa..cpew kata Malaysia x hebat..
sebelum ni aku pun x twu ade benda ni kt Malaysia..sekali dpt g..bru aku twu..
lps ni bole la bwak tourist ke sni...dorg ingt kat Overseas je adew??heheheh...

kat sini aku present tntg Eiffel Tower Of Paris..


wuuu...buruk giler aku...makin hitam pas balik dari pulau sibu hari tuu...hehehe...

teruja dpt Eiffel Tower tu..sbb tu ade la tmpt yg aku nak sgt2 g..
x dpt g yg btul nyer..dpt g yg tipu2 pnyer pun bole la kan???hehehehe..

aku pun present la dengam bersemangat ni...demi utk dapatkan markah...
alhamdulillah...semua berjalan lancar...

haaa..tempat kedua plak..kitaorg g Zenxin Farm..
haaa..nak twu apew tu??? jom usyaa2...hahaha..


zenxic farm ini adalah kebun yg menanam pelbagai jenis buah-buahan dan sayur-sayuran dengan menggunakan bahan organik..
semua nye fresh2 dan sedap2...
kat sne jgk ade mcm2 binatang contohnya arnab,kuda,lembu,angsa,itik,ayam dan sebagainya lah kan...*mmg x la aku nk senaraikan semua*hahaha...

kitaorg dpt bg arnab mkn...
best gilerr....
comel sgt arnab2 tu...berebut2 nak mkn..


nmpk x aku teruja nak main ngn arnab..
lansung x peduli kn kamera da..hahahha...


comel sgt arnab2 tu...

haaa..lps tu kan kitaorg g kutip sayur dan buah rozel...best giler...walaupun pnas terik..aku peduli apew..
aku nak jgk kutip sayur,buah rozel n cili2..
aku geram giler tgk cili padi..
da lah gemok2,,cntik2 plak tu..
aku petik rr byk2..
best gilerr..smpai x ingt dunie..hahahaha

okay la..
tamat la suda cerita eyka zueyka ni..
haaa...sblm nak tekan butang pangkah kat ats tu..
jom tgk gmbr2 saya dan rakan2 sekelas..

















































okay...now is officially the end..
okay...jumpe di entry yg lain..harap2 cerita yg best la kn nnti..heheh..
see yaa..bubye...=)

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum !!
Awak2 semua da baca entry terbaru eyka ke?macam mana ok x?
kalau awak2 ada apa2 soalan atau komen,boleh la tinggalkan dikotak bawah ni!
terima kasih ye..